Yhdistys

Valkealan Latu ry on Suomen Ladun paikallisjärjestö, joka kuuluu KymiVuoksi latualueeseen. Yhdistys on perustettu vuonna 1957. Pienessä, mutta kotoisassa yhdistyksessämme on jäseniä alle 300.

Yhdistyksen toiminta-ajatuksena on edistää kaikenikäisten ulkoilua ja liikunnallista elämäntapaa kaikkina vuodenaikoina. Toimintamuotojamme ovat muun muassa hiihto ja hiihtokoulut, laturetket, jumppa, frisbeegolf, patikointi- ja sauvakävelyretket sekä Lapin matkat keväisin ja syksyisin. Lapsille ja perheille tarjolla on monenlaisia tapahtumia ja kouluja, kuten metsämörrikoulu. Yhdistyksen kotikaupungissa sijaitsee Repoveden kansallispuisto, jonka kauniissa maisemissa ulkoilemme ja järjestämme erilaisia tapahtumia. Tarjoamme opastusta halukkaille kansallispuistoon tutustujille.

Yhdistyksellemme tärkeää on yhteistyö lukuisten kumppanien kanssa. Monet suurimmista tapahtumistamme syntyvät yhteistyössä paikallisten yritysten ja seurojen, latuyhdistysten sekä kaupungin kanssa. Suomen Latu pääjärjestönä antaa yhdistyksellemme suuntaviivat ja tuen toimintaan.

Toiminnasta ja retkistä ilmoitamme kotisivulla, Facebookissa, WhatsApp -ryhmässä (liittymislinkki: https://chat.whatsapp.com/FwcV44BNmhP14L1nmGrWIX) sekä lehtien (Kouvolan Sanomat) järjestöpalstoilla. Kotisivuilta löydät sähköisen jäsentiedotteemme osiosta ”Jäsenille”. Yhdistyksen kevät- ja syyskokoukset sekä hallituksen kokoukset järjestetään Valkealatalolla.

Yhdistyksemme toimintaan ovat kaikki tervetulleita! Toivomme sinun löytävän mieluisan tavan liikkua, ulkoilla ja nauttia luonnosta.